zondag 2 december 2007

Hele tijd geleden

Nou dat is een hele tijd geleden.
Tijd voor een inhaalsprong!

Beginnend met nu een samenvatting van het vak 2D, periode 1:
De les zelf bestond vooral uit het bestuderen met droog materiaal op groot schetspapier van een 3D object. Daarnaast kregen we elke week een boekje-opdracht met de thema's; lijn, 7-vlekken, zwart, wit, grijs, schaduw. Deze thuisopdracht vond ik de plezierigste, hieruit dan ook eerst een selectie:

Het boekje wat mij het allermeest verraste is het boekje over vlekken, dit omdat ik achteraf tot de ontdekking kwam dat dit meer was geworden na een week dan een experiment met vlekken. Dit omdat het voor mijn gevoel meer een registratie was geworden van mijn week zonder dat ik het door had.



Dag 6:


Dag 7:



En een pagina uit mijn boekje over Zwart, waarin een zwarte wolk zich uitbreid en uiteindelijk de boel opslokt. Dit uit mijn veronderstelling dat zwart snel neigingen heeft dingen op te slokken.



Bij mijn boekje over het thema Schaduw ben ik uitgekomen het het idee van een schaduwpop/schaduwfiguur. Dit eerst met een Wajangpop (als ik dit goed spel?)



Dit was echter een tikkeltje voorspelbaar, dus een 2e versie volgde met een ijzerdraad figuur.



Verder heb ik in de les vooral gewerkt met houtskool en zwart siberisch krijt:





Volgende post, volgend vak :)

Geen opmerkingen: