zondag 31 mei 2009

Karakter

Voor de lessen van Paul zijn we gaan schetsen op papier eerst voor karakters. Vanuit een voorwerp of vorm was een hulpmiddel hierbij. Ook had ik mijn dummy/oude dummies doorgespit naar bruikbare schetsen.

Meest potentiƫle schetsen:

Kaart: Hartenkoning/Kaartenmadam?
Niet gekozen.








(tango) Dansende veiligheidsspeld en paperclip.
Niet gekozen.












Suikerpotje, had veel potentieel en leek me voor mijn niveau te doen in Maya 3d.
Tijdelijk geselecteerd karakter.







Euh tja, rare vogel. Niet vanuit voorwerp, maar ooit eens al deels ontstaan en nu tot karakter gevormd. Tweede potentieel karakter. Mijn twijfel was wel of dit voor mijn niveau te doen was in Maya, dus ook overleg met Henk was nodig. Maar de poging waard.













De volgende stap was dat we van onze gekozen karakters (suikerpotje en vogel dus) in echte materialen een 3d model moesten maken. Materiaal maakte verder niet uit. Het potje van klei, en de vogel van stof e.d.






























Na ze in het echt te hebben gemaakt ging mijn voorkeur toch meer uit naar het vogel beest en hierin begonnen dit te modellen in Maya. Hier het resultaat tot nu toe, het is gerigged op de krullen na die moeten nog en dan het animeren natuurlijk.







Geen opmerkingen: